Unde ati disparut vitejii mei?!

pogacele 019

🙂 Ce faceti oameni buni? Ma lasati singura pe aici sa fac pogacele?
Baf, tu nu mai chiscui chiar nica, nica?!
Oranj….tu nu mai istorisesti nimic?!
Nicu… esti prins in „lupta politica”?
Adevarul e ca si eu am starnit razboi nu alta…. Ma enervez degeaba dar ma rog….
Sa aveti o seara placuta!
Va pup si va imbratisez!

17 gânduri despre „Unde ati disparut vitejii mei?!”

  1. Pogacele? Cu jumari de porc? Nu le-am mai vazut de ani de zile, zeci de ani. Cu lupta politica mai putin. Cu munca si cu restructurarea micului apartament cumparat aici sub cerul Mediteranei nu departe de palmieri, lamai, maslini. Maine dimineata ma duc sa vad care-i situatiunea pe acolo. Sa auzim numai de bine amici miei!

    1. 🙂 Da Nicu….acele Pogacele…. Stiam ca la voi se fac, de fapt reteta o am de la bunica mea care a stat o perioada prin Ardeal…. Tot ea ne facea si galuste cu prune (cnele), varza cu taitei (mie nu prea imi place), bors de salata cu omleta si carnati afumati…. Nu mai stiu…erau multe care usor, usor au devenit mancaruri uzuale in casa la noi…. Devin nostalgica…. si…in fine…. A fost…

      Ma bucur ca ti-ai cumparat un apartament….mic ori mar echiar nu mai conteaza, important este ca e al tau… E micul tau coltisor de Rai… Nu?

      Daca ti-ai dori sa mananci Pogacele sau orice altceva ce pot sa fac, spune-mi poate gasim o solutie sa-ti trimit… chiar mi-ar face mare placere….

      1. Multumesc Madalina. Sei gentilissima ed educatissima. In lumea de astazi intalnesti mereu mai rar astfel de persoane. Cu pogacelele trebuie sa o las mai moale pentru ca am depasit greutatea de un Quintal netto. Trebuie sa inventez ceva ca asa nu se mai poate si sa mai dau jos cateva kile bune. Ideal ar fi sa dau jos vreo 15-20. Imi tot spun ca la pensie voi avea timp sa rezolv aceasta problema. Am inceput sa numar lunile pana atunci. Daca intr-o zi voi ajunge sa vizitez Moldova, inca nu am calcat pe acolo, vom vedea ce si cum. Sa ai parte numai de bine Madalina!

        1. Multumesc Nicu…. Daca reusesti sa inventezi ceva in privinta slabitului…anunta-ma si pe mine, te rog! De fapt eu stiu ce functioneaza la mine dar acum…. in fine…

          Sa ai un sfarsit de saptamana ideal!
          Numai bine Nicu…

          ps. astept cu nerabdare sa vii in Moldova, incearca Bucovina…este pur si simplu SUPERBA…. Bine, acum a vorbit jumatatea de bucovineanca din mine.. 🙂 🙂

  2. Madlene, draga de tine !
    Pai cum sa intru pe siteul tau cand pui poze gramada cu bunataturi nationale traditionale, de-ti lasa gura apa ?!?

    Nu de alta dar pana la urma tot la kilogramele in plus se ajunge cu discutia, o putem intoarce cum vrem, ca asa-i macazul.
    🙂

    „Pogacio”.
    Adica pogacele, asa li se spune in Ungaria(nu stiu daca am scris corect).
    Stiu o brutarie mica in apropiere de Dunaujvaros (un oras cam de 100-120 de mii locuitori, la sud de Budapesta, fac aia de acolo niste pogacioiuri de sta mâtza in coada, ba cu jumari, ba cu branza, ba cu scortishoare, … de fiecare data cand trec pe acolo ma opresc si iau vreo 4-5 Kile, calde, proaspete de-ti vine sa-ti bati copiii cu basca uda !

    Cum am de acolo vreo 7-8 ore de condus pana la poalele alpilor, pe drum dispare un kil sau unul jumate de pogacele, si ajuns acasa m-apuc de ucis purecii pe burta-mi umflata …
    😀

    1. Astea sunt cu jumari….De fapt pogecelele sunt un foietaj facut cu jumari… Adevarul este ca nu am intalnit inca o m care sa refuze foietajele….Sunt bune tare,,,

  3. De-ale Bavariei.

    Acum o luna sau poate 6 saptamani, sau 2 luni ne-au invadat tziganii.

    Nu departe de catunul unde stau eu e un mic orase feeric nice, dragut si pasnic. Acolo fac des cumparaturi ca e loc gramada de parcare, sunt ingramadite magazine unul lânga altul, de la Penny, EDEKA, Aldi, pana la dm, REWE, Netto etc.

    REWE e mina lor de aur, e scump ca si Karstadt sau Douglas, comparativ cu Aldi e dublu de scump, lume selecta si putina, dar lasi bani grei pentru un cos semigol.

    Acolo , cu un scaunel, un clop vechi de strans bani, si cu un acordeon in mama, doi batranei (cu schimbul unul o zi celalalt a 2-a zi) bâzaie cu acordeonul cum vede ca se dau oameni jos din masina.

    Nemtii ce cumpara la REWE sunt grabiti, cu grijile si problemele lor, cazuti pe ganduri, deci neatenti la acordeon, insa rapsozii nostri, cu un strigat strident de „Hallo” urmat de un zambet larg, prietenesc îi face sa-si intoarca capul, raspunzand tot cu Hallo, ca asa-i neamtu bogat, simtit si bine educat

    Am stat 2 zile (pe la ora 17:30 – 18) cand ieseam de la sapa si am vazut ca tot al 2-ea sau al 3-lea dupa cumaraturi faceau ocol cu toate ca masina era in alta directie si puneau un 50 centi, un € sau chiar 2, urmat de un Danke spus de acordeonist si un zambet de la o ureche la alta.

    In 2-3 saptamani cred ca au strans acolo intre 200 si 500€, nu stiu ce aflux au pensionarii (ca sunt numai vile prin zona cu pensionari doldora de bani).

    Presupun ca s-a zvonita ca la acel REWE e El-dorado asa ca-ca din senin au aparut si niscaiv baieti de vreo 14-16 ani ce erau dotati cu garoafe in mana cautau in special pensionari duo cu masini bengoase, îi daruia femeii o floare si-l taxa pe mos de 2-5 €.

    vreo saptamana a tot facut o masina a politiei ture prin parcare, dar cum s-a evaporat potera, iar au aparut acordeon, iar trandafiri.

    De vreo 3 saptamani e insa liniste. Magazinele toate din imprejur si zona au strans cheta si au angajat 2 paznici cu bâte de cauciuc si walki-talki (contact direct cu politia), ce de la 10 la ora 18 fac ture non stop prin parcare si nu vezi tipenie de tigani.

    Bineinteles ca 2 baieti au venit (pe rand) si la mine si i-am intrebat cu romaneasca mea stricatam de unde vin, ambii vin din Pitesti, ambii mi-au cerut 1€.
    In masina am Haribo (pungulite mici cu 7-8 ursuleti comestibili), le-am dat in loc de bani, ca bani nu dau decat la cei de la intersectii sa nu-mi zgarie masina, s-au uitat baietii lung la mine si de atunci nu i-am mai vas’t!

  4. Si totusi, unde este Baf?! Cine stie ceva de el este rugat sa ma anunte si pe mine…. Nu ma simt in apele mele daca nu stiu nimic de Baf. Si a trecut deja ceva vreme de cand a disparut;;;; Baf…Baaaaf….Baaaaaaaffff….unde esti????

    1. BAF e bine.

      Mi-a spus sa-ti transmit ca:
      – „… atunci cand buzduganul lui va da buzna la tine in bucatarie, se va roti de trei ori in jurul mesei si se va agata de cui, atunci sa fii atata de amabila si sa-i pui mancarea in farfurie, mancare ce sa nu fie nici prea rece si nici prea calda !”

      Am citat din povestea „Piparus Petru si Florea Înfloritul” a lui P. Ispirescu.

      PS:
      Si bineinteles ca eu n-am voie sa ma ascund prin oaresce dulapuri sau sub vatra, ca daca simte miros de om strain in casa …

        1. 😀
          Ma simt foarte bine!

          Bag de seama ca am cam ramas doar noi 2 aici, restul sunt la vot sau la „de dupa vot”.

          Fost-ai la vot?
          Satul-comuna-orasul-metropola unde habitezi, ei cu cine au votat?

          A aflat strada ca tu esti ne-pesedista?
          Te-ai baricadat in beci?

          Povesteste-mi, … ca mor de curiozitate?
          🙂

          1. Pai am fost la vot, am votat PDL din cauza si pentru Monica Macovei…Am intalnit un stol de babe si mosnegi si al dus si la intors… in sala de vot era gol pusca, de fapt am fost singura nici in cabine nu era nimeni… Dezinteres total… Pe foaia pe care era eu nu mai erau inca trei semnaturi de la vecinii mei…. Am impresia ca cel de la parter fusese….in rest… Nimic… Cam atat! Sunt obosita… Te las…O seara/noapte buna!

            1. Apai bine ai facut ca te-ai dus la vot si ai votat.

              Eu am fost la 17:15, asa lene si lehamite mi-a fost, dar cum sunt vreo 400 m pana la gradinita unde am votat, mi-am luat jumatea si m-am dus.
              Al mic e inca minor iar cel mare juca ceva jump&run pe Wii si a zis ca n-are chef.

              Interesant e ca am scurtat drumul intrand prin curtile oamenilor, ca asa-i in sat la noi, se intra prin fatza si se iese prin spatele casei, la moda e sa-ti pavezi drumul (cu pietre late si patrate)de la o poarta la cealalta, lasi ambele porti deschise si nu calci pe iarba si gazon si pe straduta lui pavata, asa o scurtezi ditr-o strada in alta.

              Altii, tocmai pentru trecatorii ce „o taie” de pe o strada in alta, ca sa faca „poteca”, nu si-au facut gard comun ci au doua garduri, au dat si de la ei cate un jumate de metru din propriu teren si ai o cararuie ingusta de un metru ca poti trece si cu caruciorul cu copil treci astfel de la o strada la alta paralele, fara a te duce la intersectia strazii.

              cand am trecut prin curtea unui om, el avea Passatul cu toate usile deschise in curte (isi facuse curatenie in masina), cu cheia in masina si nu era tzipenie de om cand am trecut pe acolo (cred ca plecase ori la vot ori manca, dormea, stie-l pacatele lui, …, daca era asta in RO, … adio masina!

              De fapt asa obiceiuri nu sunt nici in RFG la orase, dar cum eu stau intr-un mic orasel(mai degraba comuna), intr-un cartier doar cu case si retras sus pe un delushor, unde nici nu stii ca pe acolo sunt case fiind doar un drum ce urca dealul, cat urci nu-s case si abia sus se intind tarlalele oamenilor…

              Cum oamenii nu tin nimeni (cred ca e o decizie a bastinasilor ce s-a votat pe vremuri), nu se tine nici gaini, nici porci ci doar pisici si caini dresati, aici e aer curat si un asa hal de liniste, ca primele 3 luni cand m-am mutat acolo(de la oras), efectiv mi-au tiuit urechile de atata liniste.

              Cu Vecinul meu din partea nordica(de exemplu) el, pe tarlaua lui are un gard din tufe de 2 metri inaltime, , taiat tot la 2-3 saptamani, cu el schimb ziare si reviste, ziarul il rasucesti sub forma de tub, pui elastic pe el îi strig „Achtung” si il azvarl peste gard. Asa si invers.

              Cand strig Achtung, se aude in tot catunul, face lumea infarct, ca strig tare, si-mi fac vocea baritoneasca …
              😀

  5. Unde mi-ai disparut, draga mea Madlene ?

    Imi faceam doar griji.
    In loc sa-mi framant gandurile, mai bine spune-mi ce aluat framanti degraba !

    🙂

Lasă un răspuns

